Nog .... dagen tot onze vakantie!!!

Uitleg als je een reactie wilt geven op mijn blog


Ik krijg zo vaak van niet bloggers de vraag hoe ze nou toch een reactie kunnen achterlaten op mijn blog.
Ga ik nu uitleggen.
Onderaan de berichten die ik schrijf staat de datum van het bericht en daarachter staan de reacties.
Klik op het woord reacties.

Er verschijnt dan een schermpje waar bovenaan staat: "laat een reactie achter"

Onder dat zinnetje staat een leeg gedeelte waar je je reactie kan typen.
Zover kan iedereen het nog aardig volgen.
Daar weer onder staat:

Kies een identiteit:
-Google/Blogger
-Open ID
-Naam/URL
-Anoniem
Heel gemakkelijk, je geeft aan "anoniem" en drukt dan op het oranje gedeelte; "reactie publiceren"
Dat was alles. MAAR, natuurlijk wil ik wel graag weten wie het berichtje geschreven heeft,
dus eindig je getypte berichtje gewoon met je naam.

donderdag 17 september 2009

Update Ed

Woensdag
Vanmorgen belde Ed me op en vertelde dat de artsen voor de zekerheid nog een CT scan wilden maken,
om zeker te weten of ze misschien niet iets over het hoofd zien.
Niet dat ze de galblaas eruit halen terwijl dat helemaal niet het probleem is.
Wederom moest hij toch weer nuchter blijven totdat hij de CT scan had gehad.
En ook wilden ze de morfine gaan afbouwen van 3 x per dag naar 1x per dag.
Omdat het slecht is voor je lichaam.
's Avonds om 18:00 uur, na het avondeten, zouden ze Ed laten weten of ze hem direct gaan opereren of dat ze hem
op de wachtlijst zetten, en via de poli verder in de gaten houden en hem dan over 3 weken opereren.
Ik was met stomheid geslagen toen ik dat van Ed hoorde, ik snap echt niet wat ze daar aan het doen zijn!
's Avonds om 18:00 uur kwam er een andere chirurg bij Ed aan zijn bed.
En ja, hij wist niet goed wat ze doen moesten en wilde toch nog een keer overleg plegen met de andere chirurgen.
Of dat ze de galblaas er nu uit gingen halen of dat ze hem naar huis zouden sturen en dan op de polikliniek verder zouden gaan!!
Ed werd woest, en had het helemaal gehad! De afspraak was dat ze hem nu uitsluitsel zouden geven en nu ging die arts
hem vertellen dat ze er nog niet overuit waren! Hij zei tegen die arts ik vind het belachelijk dat jullie iemand met zoveel pijn
laten liggen, maar ik vind het prima allemaal, je gaat dan nu overleggen, en ik wil je niet eerder terug zien als jullie eruit zijn wat jullie gaan doen.
Die arts keek hem met een schuin oog aan, en ook verbaasd omdat Ed zo geirriteerd en boos reageerde.
Om kwart voor 7, kwam de arts weer met de mededeling dat hij naar huis mocht, en dat ze op de polikliniek verder
met hem gingen. Want het was nu geen spoed, en de waardes van de galblaas waren nu niet zo erg hoog meer.
Ja, zegt Ed dat snap ik, als ik dagen op bed lig en jullie me volstoppen met morfine en pijnstillers!!
Ja maar, zei de arts, ik wil op de poli verder onderzoek doen!
Nou zegt Ed ik heb afgelopen week vele onderzoeken gehad,
dus ik weet niet wat je verder nog wilt onderzoeken! Ik wil van die kl*te pijn af,
In januari ga ik voor 4 weken naar Spanje met mijn vrouw dus ik wil dat het opgelost wordt!
Want ik heb geen zin om in Spanje in het ziekenhuis te belanden!
En wat ga je doen met die pijn die ik constant heb????
Nou daar kreeg hij morfine tabletten voor.
Over 2 weken moet hij terug komen op de poli en hij kreeg een recept mee
voor maagbeschermers en morfine 3 x daags 50 mg!!!!!
Dus Ed is weer thuis.
Tuurlijk vind ik het fijn dat tie thuis is maar tis echt niet normaal wat hier gebeurd, of zie ik spoken?
De artsen spreken elkaar continue tegen, de één zegt dit, de ander dat.
Andere patiënten op Ed zijn afdeling werden er ook niet goed van! Zo besluiteloos als ze zijn daar!
Zelfs de verpleging werd gek van!
Ed zijn kamergenoot wist niet wat hij hoorde toen ze hem naar huis stuurden, onbegrijpelijk zei hij.
Want die zit heel de dag met zijn neus bovenop zijn situatie en ziet hoe Ed er aan toe is.
Maar zijn kamergenoot zei al, je hebt best kans dat ze het risico niet willen lopen met je, omdat je zo'n complex geval bent.
Ze komen er maar niet achter wat er nu precies scheelt, mede doordat je vele ziekten hebt.(Zijn longziekte, RLS, ziekte van Crohn)
Ik maak me zorgen om me ventje, hij stikt van de pijn, is op dit moment kortademig doordat zijn longen zitten te utteren,
en hij is in die paar dagen dat hij in het ziekenhuis heeft gelegen 5 kg afgevallen!!
We moeten het er maar mee doen, en ik hou hem goed in de gaten.
Dit is tevens het laatste log dat ik erover schrijf, tenzij er zich bijzonderheden voordoen.
Ik voel me machteloos en vreselijk boos.

0 reacties:

Een reactie posten

BLOSSEM Designed by Ipietoon © 2008

Back to TOP